В них він звертається до долі, як до жінки-богині, як до образу заступниці-матері, як до вищої сили, яка направляла його і надихала.
Вірші дуже схвилювали мене, я зробила багато ескізів, які переглядались разом з Фурсенком С.М., і я прислухалась до його порад. Врешті-решт ескіз знайшов свою «мову» і сформувався в триптих – центральна частина «Доля, дитинство», права «Муза, поезія», ліва «Муза, малярство».
В центрі композиції у весь зріст зображена жінка – Україна із запаленою свічкою в руках, що протягом всього життя Тараса Шевченка освітлювала його шлях. На голові у неї вінок, вище – зоря, вишиті рукава сорочки, які об'єднуються з рушниками, як розкриті крила. На рушниках справа і зліва оспівані в піснях птахи – соловейко і зозуля, як символи кохання і печалі. Внизу композиції маленька фігура дитини, Тарасика у полотняному одязі, який пасе ягнят, обличчям повернутого до жінки-України. Серед елементів композиції село: церква, млини, хати, маєток пана Енгельгардта.
Права частина гобелена зображає древо усної народної поезії і пісні, на вершині якого бандурист, козак Мамай, нижче два соколи – символи чоловічої краси і козацької звитяги, криниця, дубові гілки, а біля коріння древа – чистий лист паперу з пером як початок його творчості. В композицію вплетена стрічка з текстом української пісні «Ой поїхав з України козак молоденький, ой поїхав на чужину та там і загинув, свою рідну Україну навіки покинув», що образно перегукується з долею багатьох українців і самого Шевченка. Саме усна народна творчість, пісні, кобзарство, книги, які читав Тарас і сформували його потяг до поезії, письменництва.
Ліва частина теж зображає древо образотворчого мистецтва, малярства, це – калина. На вершині древа Богородиця з малям, Юрій Змієборець – одні з багатьох улюблених ікон українців, що символізують одвічну боротьбу добра зі злом заради світлого – життя людини і правди на Землі. Іконопис, народне ужиткове мистецтво, кераміку (в композиції два глечики), архітектуру (хата), калину, квіти, також обрамляє стрічка зі словами : «Ой, хто горя не знає, та нехай мене спитає…». Тло гобеленів об'єднується нейтральним, сірувато-білим кольором – це квітучі гілки дерев – «…садок вишневий коло хати». Вони не інтенсивні, не контрастні, а призвані м'яко відтінювати головні композиції.
Верх і низ гобеленів підкреслені лініями-площинами, що завершують сюжети, верхні – небо, нижні – земля, в яку вростають коріння дерев. Лінія землі декорована орнаментом, що повернутий вниз і символізує (як і в рушниках) потойбічний світ.
Стилістика гобеленів базується на традиційних прийомах народного килимарства, ткацтва: дещо геометризована, площинна, авторськи переосмислена і пов'язана із тематичною специфікою гобелена.
Кольорова гама тепла, домінують вохристі і червоні кольори, що наближають зображення до глядача, а сіре холоднувате тло віддаляє і дає відчуття повітряного простору.
Гобелен створювався протягом 1990 (ескізи, картон) року і 1991 року – виконання в матеріалі.
Виконувався гобелен на Решетилівській фабриці ім. Клари Цеткін впродовж кількох місяців майстрами, ткалями-виконавицями під наглядом і участю автора у виконанні. Матеріали: основа – бавовняна кручена нитка, килимова, уток – натуральна
овеча вовна».
Гобелен експонувався в 1991 р. на Всеукраїнській виставці, присвяченій козацтву, в м. Київ в Будинку художника та на обласній художній виставці до 30-річчя Черкаської спілки художників в обласному художньому музеї м. Черкаси.